Kas Yra Efektyvi Turinio Rinkodara? Kokios Priemonės Naudojamos?


Turinio rinkodara (angl. content marketing) – tai yra strateginis rinkodaros metodas, kuris orientuojasi į vertingo, aktualaus ir nuoseklaus turinio kūrimą bei platinimą, tokiu būdu siekiant pritraukti ir išlaikyti aiškiai apibrėžtą auditoriją bei paskatinti pelną nešančius klientų veiksmus. Yra daugybė rinkodaros strategijų, kurios gali padėti išsiskirti iš minios, tačiau yra tik du pagrindiniai rinkodaros tipai: 1. nemokama / natūrali rinkodara ir 2. mokama rinkodara. Efektyvi turinio rinkodara gali būti tiek nemokama, tiek ir mokama, tačiau nėra nieko geriau, kaip pritraukti klientus į savo verslą natūraliu būdu. Tai yra ypač aktualu tada, kai neturite galimybės skirti rinkodarai didelių išlaidų. Kalbant apie verslo sėkmę internete, reikia sugebėti skleisti savo prekės ženklo žinomumą ir padidinti jo pasiekiamumą, pritraukti naujų potencialių klientų ir sukurti jų pasitikėjimą prekės ženklu. Tačiau be tam tikros skaitmeninės rinkodaros strategijos to tiesiog neįmanoma pasiekti.

Ar efektyvi turinio rinkodara yra tik mokama?

Kartais verslai į rinkodarą investuoja nemažas pinigų sumas, net nepagalvodami, kad gali sukurti efektyvią ir klientus pritraukiančią turinio rinkodarą be investicijų. Mokama turinio rinkodara dar nereiškia, ir tikrai negarantuoja, kad verslas sulauks daugiau klientų ir taps sėkmingu. Taigi, kodėl, prieš pasitelkiant mokamas turinio rinkodaros strategijas, pirmiausia neišbandžius nieko nekainuojančias strategijas? Nemokama (dar kitaip ekologiška arba natūrali) rinkodara – tai yra skaitmeninės rinkodaros strategija, kuri generuoja klientų srautą į jūsų verslo svetainę natūraliu būdu, o ne naudojant mokamos reklamos taktiką. Natūrali ir nemokama rinkodara – tai yra ilgalaikė strategija, kurios tikslas yra pagerinti prekės ženklo žinomumą ir sukurti pasitikėjimą juo. Jos esmė – užuot savo auditoriją apkrovę tiksliniais skelbimais, geriau siūlykite vertingą ir informatyvų turinį. Jei verslas tiesiogiai neišleidžia pinigų savo prekės ženklo reklamai, tai yra laikoma natūralios ir ekologiškos rinkodaros forma.

Nemokamos turinio rinkodaros pavyzdžiai:

  • Tinklaraščio įrašai;
  • Svečių įrašai;
  • Nemokami įrašai socialiniuose tinkluose;
  • Elektroninio pašto prenumeratos;
  • Vartotojo sugeneruotas turinys;
  • Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO).

Vienas dalykas, dėl kurio žmonės gali susipainioti, yra tai, kad jūs galite išleisti pinigus savo rinkodaros kampanijai ir vis tiek turėti natūralią rinkodarą. Tai reiškia, kad galų gale vis tiek turėsite investuoti į bendrą rinkodaros kampaniją ir programinę įrangą. O natūrali turinio rinkodara paprasčiausiai reiškia, kad jūs nemokate pinigų, kad pagerintumėte patį turinį. Be to, turėtumėte nepamiršti, kad nemokamos turinio rinkodaros rezultatų nepamatysite iš karto taip, kaip būtų su mokama reklama. Taip yra todėl, kad nemokama turinio rinkodara reikalauja laiko, pastangų ir atsidavimo, kad galėtų dirbti jūsų prekės ženklo labui. O kai ši strategija bus nusistovėjusi, tada pradėsite pastebėti klientų pritraukimo ir išlaikymo rodiklių padidėjimą.

Kodėl nemokama turinio rinkodara yra efektyvi?

Manoma, kad nemokama ir natūrali turinio rinkodara yra efektyvi, nes maždaug 70 – 80% klientų, atlikdami paieškos variklio užklausą, tiesiog ignoruoja mokamus skelbimus. Vietoj to klientai sutelkia dėmesį į natūralius paieškos rezultatus, nes jie atrodo labiau patikimesni. Mokamos reklamos paprastai yra laikomos netikromis ir įkyriomis, o nemokama turinio rinkodara yra natūralesnė, todėl ji atrodo tikresnė ir patikimesnė. Štai kodėl vidutinis mokamų skelbimų ir natūralių rezultatų paspaudimų rodiklis yra atitinkamai 1,91 % ir 31,7 %. Be to, puikus nemokamos turinio rinkodaros dalykas yra tai, kad ji yra ilgalaikė. Tai reiškia, kad įdėję laiko ir pastangų, turėsite nuolatinius srauto šaltinius savo svetainei. Taigi, nors gali prireikti net kelių mėnesių, kol pradėsite matyti norimus rezultatus, ilgalaikis šios turinio rinkodaros poveikis galiausiai yra to vertas.

Kaip sukurti sėkmingą efektyvios turinio rinkodaros strategiją?

Natūrali rinkodaros strategija gali padėti įtikinti paieškos sistemas, kad jūsų svetainė yra tai, ko vartotojas ieško, tačiau tokio tipo rinkodaros strategijai įsitvirtinti reikia laiko. Štai keli patarimai, kurie padės pradėti naudoti natūralios turinio rinkodaros strategiją ir sukurti efektyvią turinio rinkodarą:

Išanalizuokite dabartinius svetainės srauto įpročius:

Norėdami sukurti tvirtą natūralios turinio rinkodaros strategiją, pirmiausia turite atidžiai išnagrinėti dabartinius savo svetainės srauto įpročius ir palyginti juos su tiksline auditorija. Kad jums būtų lengviau, pamėginkite atsakyti sau į tokius klausimus: 1. “Kaip potencialūs pirkėjai šiuo metu atranda jūsų prekės ženklą? Ar jie naudoja apžvalgų svetaines, socialinės žiniasklaidos platformas, “Google” paieškos užklausas”? 2. Iš kur šiuo metu yra didžioji dalis organinio klientų srauto: iš jūsų „YouTube“ kanalo, iš jūsų el. pašto naujienlaiškio, iš jūsų tinklaraščio įrašų”? Atsakius į šiuos du klausimus, galite nustatyti, ko jūsų auditorija ieško ir kur jie to ieško. Šie atsakymai leis jums sukurti turinį, kurio reikia jūsų auditorijai, ir patalpinti jį tinkamose platformose. Be to, jei jau turite natūralaus klientus pritraukiančio turinio, turite žinoti, kas būtent jame yra patrauklu jūsų auditorijai. Tokiu atveju galėsite toliau kurti tokio paties tipo turinį. Be jūsų auditorijos nemokama rinkodara negali veikti, todėl turite skirti laiko savo auditorijai ir jų poreikiams ir norams suprasti.

Kurkite savo turinį:

Dabar, kai žinote, kur jūsų tikslinė auditorija praleidžia didžiąją laiko dalį, laikas pradėti kurti efektyvų turinį. Prieš pradėdami rašyti turinį, turėtumėte sudaryti idėjų sąrašą, pagrįstą kuriamo turinio tipu ir platforma, kurioje planuojate jį platinti. Pavyzdžiui, jei ketinate sutelkti dėmesį į blogo rašymą, pravartu atlikti konkurencinę analizę ir raktinių žodžių tyrimą, o tik tada laikas plėtoti turinį. Kad turinys būtų įtraukiantis, nepamirškite retkarčiais jo paįvairinti, t.y. laikykitės ne tik teksto blokų, bet ir įmeskite vaizdo įrašų, vaizdų, infografikos ir net atsisiunčiamų išteklių, pvz., el. knygų ir pan. Be to, kurdami turinį turite užtikrinti, kad didelė jūsų turinio dalis būtų nuolat naudinga, nes juk natūrali turinio rinkodara yra orientuota į ilgalaikę perspektyvą. Dėl šios priežasties įrašas apie dabartinius įvykius vargu ar padės siekti ilgalaikių srauto didinimo tikslų. Nuolat naudingas turinys gali išlikti “gyvas” amžinai, nes jame rasta informacija išlieka vertinga kelias dienas, savaites, mėnesius ir net metus nuo pradinės paskelbimo datos.

Optimizuokite savo svetainę ir turinį:

SEO padeda tiek jūsų svetainės turiniui, tiek visai svetainei gauti aukštesnį reitingą ir daugiau paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP). Dėl šios priežasties galite pajusti organinio srauto padidėjimą. SEO nuolat keičiasi, tačiau bet kas, net ir pradedantysis, gali jį išnaudoti savo naudai. Jei norite, kad SEO būtų naudingas, turite į turinį įtraukti raktinius žodžius, tačiau nesistenkite perkrauti, nes jie turėtų natūraliai susilieti su visu turiniu. Jūsų tinkamiausias kuriamo turinio raktinis žodis turėtų būti įtrauktas į turinio pavadinimo žymas, puslapio aprašą ir net vaizdo žymes. Be to, kiekviename puslapyje taip pat turi būti metaduomenys. Metaduomenų vaidmuo yra tas, kad paieškos sistemos suprastų, apie ką yra puslapis ar svetainė. Dėl šios priežasties įsitikinkite, kad metapavadinime ir aprašyme yra labiausiai susijęs raktinis žodis.

Pasinaudokite socialine žiniasklaida savo pranašumui:

Norėdami pasiekti kuo platesnę auditoriją, turite patekti į socialinę žiniasklaidą, o tam turite susipažinti su įvairiomis platformomis. Kiekviena socialinės žiniasklaidos platforma turi savo privalumus ir auditoriją, pavyzdžiui, „LinkedIn“ yra labiau orientuota į profesionalumą, o „Pinterest“ yra labiau vaizdinė paieškos sistema. Prisiminkite, kad jums taip pat nereikia sutelkti dėmesio tik į vieną platformą. Tokiu atveju tikėtina, kad turėsite potencialių klientų keliose socialinės žiniasklaidos platformose, kurias norite pritraukti. Tiesiog įsitikinkite, kad prieš kurdami profilį galėsite likti ir būti aktyvūs platformoje, nes priešingu atveju savo prekės ženklui galite padaryti daugiau žalos nei naudos. Tokiu atveju neaktyvus socialinės žiniasklaidos verslo profilis nėra profesionalus. Galite prisijungti prie kai kurių puslapių ir grupių savo konkrečioje nišoje bei pradėti dalyvauti kai kuriose diskusijose. Jei galite pasidalinti savo žiniomis atsakydami į vartotojo paskelbtą klausimą, padarykite tai. Tiesiog stenkitės vengti pernelyg didelio reklamavimo, nes tai gali būti sukelti atvirkštinę auditorijos reakciją. Tikslas yra paskelbti jūsų prekės ženklo vardą, parodyti, kad galite suteikti vertingos informacijos. Taip pat paskatinti vartotojus apsilankyti jūsų svetainėje ir bendrauti su jūsų prekės ženklu. Taip pat vetringa atlikti tyrimus ir išsiaiškinti, kuriuo metu žmonės aktyviausi jūsų naudojamoje socialinės žiniasklaidos platformoje, nes tada galite atitinkamai susiplanuoti savo įrašus, kad padidintumėte srautą.

Taigi, efektyvi turinio rinkodara nebūtinai turi būti mokama, nes ir neinvestuojant pinigų į turinio kūrimą ir jo reklamą galima sukurti srautą į savo svetainę. Žinoma, tokiu atveju norimų rezultatų gali tekti palaukti. Norint greitesnių rezultatų, galite pasitelkti mokamas turinio rinkodaros strategijas, tačiau jos negarantuoja gerų rezultatų. Tokiu atveju turite žinoti, kad natūrali rinkodara ir mokama rinkodara iš tikrųjų puikiai gali veikti kartu. Abi strategijos gali pritraukti auditorijos srautą, padidinti klientų pritraukimo ir konversijų rodiklius, tačiau jos tiesiog tai daro savaip. Mokama rinkodara naudojama siekiant pritraukti naujų klientų į jūsų prekės ženklą, o natūrali rinkodara naudojama tam, kad jūsų dabartiniai klientai būtų patenkinti. Nesvarbu, ar pasirinksite mokamą, ar nemokamą turinio rinkodarą, svarbiausia, kad ji būtų efektyvi. Efektyvi turinio rinkodara, ir visai nesvarbu ji mokama ar nemokama, yra ta, kuri pritraukia nuolatinį auditorijos srautą ir sugeba jį išlaikyti.

Interneto svetainės

Comments are disabled.