Kas Yra Ir Kaip Veikia Skaitmeninis Marketingas?


Marketingas, kitaip rinkodara, apibrėžiamas kaip produktų ar paslaugų reklamavimo ir pardavimo veiksmas arba verslas, įskaitant rinkos tyrimus ir reklamą. Rinkodaros terminas yra visa apimantis ir kintamas, todėl yra gana sunkiai apibrėžiamas. Iš tikrųjų rinkodara labai sutampa su reklama ir pardavimu, todėl ji yra visuose verslo etapuose, nuo pradžios iki pabaigos.

Kas yra marketingas?

Marketingas arba rinkodara reiškia bet kokius veiksmus, kurių įmonė imasi siekdama pritraukti auditoriją, kad ji susidomėtų įmonės produktu ar paslaugomis, per aukštos kokybės pranešimus. Rinkodaros tikslas – teikti atskirą vertę potencialiems klientams ir vartotojams per turinį, siekiant ilgalaikio tikslo, t.y. parodyti produkto vertę, stiprinti lojalumą prekės ženklui ir galiausiai padidinti pardavimus. Marketingas yra būtinas komponentas kuriant produktą, pardavimų žingsnį ar mažmeninį platinimą. Rinkodaros tikslas – nuolat tirti ir analizuoti vartotojus, rengti tikslines grupes, siųsti apklausas, tirti pirkimo internetu įpročius ir užduoti vieną pagrindinį klausimą: „Kur, kada ir kaip vartotojas nori bendrauti su verslu?”

Kaip veikia marketingas?

Marketingas apima produkto kūrimą, rinkos tyrimus, produktų platinimą, pardavimo strategiją, viešuosius ryšius ir klientų aptarnavimą. Rinkodara yra būtina visuose verslo pardavimo etapuose, be to, ji gali naudoti daugybę platformų, socialinės žiniasklaidos kanalų, kad nustatytų savo auditoriją, bendrautų su ja, sustiprintų jos balsą ir ilgainiui didintų lojalumą prekės ženklui. Kita vertus, reklama yra tik vienas rinkodaros komponentų. Tai yra strateginės pastangos, paprastai už kurias mokama, siekiant skleisti supratimą apie produktą ar paslaugą.

Pateiksime vieną pavyzdį: tarkime, kad įmonė pristato visiškai naują produktą ir nori sukurti kampaniją, kuri reklamuoja tą produktą savo klientų bazei. Šios įmonės kanalai yra „Facebook“, „Instagram“, „Google“ ir tos įmonės svetainė. Ji naudoja visas šias erdves įvairioms reklamoms palaikyti ir pritraukti daugiau potencialių klientų. Norėdama reklamuoti savo naują produktą,  įmonė savo svetainėje paskelbia atsisiunčiamą to produkto vadovą, „Instagram“ paskelbia vaizdo įrašą, kuriame yra aprašomas naujas produktas, ir investuoja į „Google“ remiamų paieškos rezultatų seriją, kuri nukreipia srautą į naują produkto puslapį savo svetainėje. Taigi, iš šių minėtų sprendimų reklama vyko “Instagram” ir “Google”. „Instagram“ paprastai nėra reklamos kanalas, bet kai yra naudojamas prekės ženklo kūrimui, tada galite sukurti sekėjų bazę, kuri yra pasiruošusi retkarčiais paskelbti apie produktą. “Google” tikrai buvo naudojama reklamai, nes įmonė sumokėjo už vietą „Google“ platformoje. Tai yra žinoma kaip „mokėjimas už paspaudimą“ (PPC), kai yra nukreipiamas srautas į konkretų puslapį, susijusį su produktu. Klasikinis internetinis skelbimas – tai buvo rinkodara, kuri buvo visas procesas. Suderinusi „Instagram“, „Google“ ir savo svetainę pagal į klientus orientuotą iniciatyvą, įmonė vykdė trijų dalių rinkodaros kampaniją, kuri nustatė savo auditoriją, sukūrė jai skirtą žinią ir perdavė ją visoje pramonėje, kad padidintų jos poveikį.

Svarbiausi marketingo aspektai:

Produktas:

Tarkime, kad sugalvojote produktą, kurį norite parduoti verslui. Ką daryti toliau? Tikriausiai nepasiseks, jei tik pradėsite jį parduoti. Vietoj to, rinkodaros komanda turi atlikti rinkos tyrimą ir atsakyti į kai kuriuos svarbius klausimus: kas yra jūsų tikslinė auditorija? Ar yra šio produkto rinka? Kokie pranešimai padidins produktų pardavimą ir kuriose platformose? Kaip jūsų produktų kūrėjai turėtų modifikuoti produktą, kad padidintų sėkmės tikimybę? Ką tikslinės grupės galvoja apie produktą ir kokių klausimų ar dvejonių jos turi? Rinkodaros specialistai naudoja atsakymus į šiuos klausimus, kad padėtų įmonėms suprasti produkto paklausą ir pagerinti produkto kokybę, paminėdami tikslinės grupės ar apklausos dalyvių susirūpinimą.

Kaina:

Jūsų rinkodaros komanda patikrins konkurentų produktų kainas arba naudos tikslines grupes ir apklausas, kad įvertintų, kiek jūsų idealus klientas yra pasirengęs mokėti. Jei kaina yra per didelė, tada jūs prarasite tvirtą klientų bazę, o jei kaina – per maža, tada galite prarasti daugiau pinigų nei uždirbti. Laimei, rinkodaros specialistai gali naudoti pramonės tyrimus ir vartotojų analizę, kad nustatytų gerą kainų diapazoną.

Vieta:

Labai svarbu, kad rinkodaros skyrius pasinaudotų verslo vartotojų supratimu ir analize, kad pateiktų pasiūlymus, kaip ir kur parduoti jūsų produktą. Galbūt jie mano, kad elektroninė prekybos svetainė veikia geriau nei mažmeninės prekybos vieta, arba atvirkščiai. Arba jie gali pasiūlyti įžvalgų, kuriose vietose būtų perspektyviausia parduoti jūsų produktą tiek nacionaliniu, tiek tarptautiniu mastu.

Skatinimas:

Reklama apima bet kokią internetinę ar spausdintą reklamą, įvykį ar nuolaidą, kurią rinkodaros komanda sukuria, kad padidintų žinomumą ir susidomėjimą jūsų produktu, o galiausiai paskatintų daugiau pardavimų. Šiame etape greičiausiai pamatysite tokius metodus kaip viešųjų ryšių kampanijos, skelbimai ar reklamos socialiniuose tinkluose. Rinkodara susikerta su visomis verslo sritimis, todėl svarbu suprasti, kaip naudoti rinkodarą, kad padidintumėte savo verslo efektyvumą ir sėkmę.

Marketingo tikslas:

Rinkodara arba marketingas – tai procesas, kurio metu žmonės susidomi įmonės produktu ar paslauga. Tai atsitinka atliekant rinkos tyrimus, analizę ir suprantant idealaus kliento interesus. Marketingas yra susijęs su visais verslo aspektais, įskaitant produkto kūrimą, platinimo metodus, pardavimą ir reklamą. Šiuolaikinė rinkodara prasidėjo šeštajame dešimtmetyje, kai žmonės pradėjo naudoti ne tik spausdintinę žiniasklaidą, kad reklamuotų produktą. Kai televizija, o netrukus ir internetas, pateko į namų ūkius, rinkodaros specialistai galėjo vykdyti visas kampanijas keliose platformose, todėl per pastaruosius 70 metų rinkodaros specialistai tapo vis svarbesni. Rinkodaros specialistų tikslas – tiksliai suderinti, kaip įmonė parduoda produktą vartotojams, kad optimizuotų sėkmę. Tiesą sakant, pagrindinis rinkodaros tikslas yra pritraukti vartotojus į prekės ženklą per pranešimus. Idealiu atveju tie pranešimai bus naudingi jūsų tikslinei auditorijai, kad galėtumėte paversti vartotojus potencialiais klientais.

Marketingo tipai:

Jūs turite atlikti rinkos tyrimą, kuris nustatytų, kurie rinkodaros tipai ir koks įrankių derinys yra geriausias jūsų prekės ženklo kūrimui. Štai keletas šiandien aktualių rinkodaros tipų:

Interneto rinkodara:

Įkvėpta „Excedrin“ produktų kampanijos internete, pati idėja būti internete verslo tikslais yra tam tikra rinkodaros rūšis.

Optimizavimas paieškos sistemoms:

Sutrumpintai „SEO“ – tai svetainės turinio optimizavimo procesas, kad jis būtų rodomas paieškos sistemos rezultatuose. Jį naudoja rinkodaros specialistai, norėdami pritraukti žmones, kurie atlieka paieškas, kurios reiškia, kad jie nori sužinoti apie tam tikrą pramonės šaką.

Tinklaraščių rinkodara:

Prekės ženklai dabar skelbia tinklaraščius, kuriuose rašo apie savo pramonę ir skatina potencialių klientų, kurie ieško internete informacijos, susidomėjimą.

Socialinės žiniasklaidos rinkodara:

Įmonės gali naudoti “Facebook”, “Instagram”, “Twitter”, “LinkedIn” ir panašius socialinius tinklus, kad ilgainiui sukurtų įspūdžius savo auditorijai.

Spausdinimo rinkodara:

Laikraščiams ir žurnalams vis geriau suvokiant, kas prenumeruoja jų spausdintinę medžiagą, įmonės ir toliau remia straipsnius, fotografijas ir panašų turinį savo klientų skaitomuose leidiniuose.

Paieškos sistemų rinkodara:

Šis rinkodaros tipas šiek tiek skiriasi nuo SEO. Jos principas – įmonės gali mokėti paieškos varikliui, kad jų puslapiuose būtų pateikiamos nuorodos, kurios sulaukia daug auditorijos dėmesio.

Vaizdo įrašų rinkodara:

Nors kažkada buvo tik reklama, rinkodaros specialistai dabar investuoja pinigus kurdami ir skelbdami įvairius vaizdo įrašus, kurie pritraukia pagrindinius klientus.

Interneto svetainės

Comments are disabled.