Kiek Kainuoja Ir Kaip Sukurti Mobiliąją Aplikaciją Telefonams?


Programėlės mobiliesiems padeda įmonėms užmegzti tvirtesnius santykius su klientais. Tokiu atveju naudotojams yra suteikiama suasmeninta patirtis ir griežtesnės analizės grįžtamojo ryšio kilpos. Mobiliosios programėlės turi daug pranašumų, todėl, nenuostabu, kodėl tiek daug įmonių nori perkelti savo paslaugas į įrenginius, kuriuose jų klientai praleidžia didžiąją laiko dalį. Taigi, kiek kainuoja sukurti mobiliąją programėlę? Apklausa parodė, kad vidutinė minimali programos kūrimo projekto kaina yra nuo 5 000 Eur iki 10 000 Eur, tačiau šios išlaidos yra skirtos tik pradiniam etapui. Faktinės išlaidos yra daug didesnės, o vidutinės programos kūrimo išlaidos yra apie 170 000 Eur, bet gali siekti ir daugiau. Pagrindinė programa gali būti pateikiama nuo 40 000 Eur iki 60 000 Eur. Vidutinio sudėtingumo programa – nuo 61 000 Eur iki 69 000 Eur, o daug funkcijų turinti programa – nuo 70 000 Eur iki 100 000 Eur. Būtų puiku, jei būtų konkretus skaičius, tačiau tiesa ta, kad mobiliosios programėlės kaina gali labai skirtis priklausomai nuo daugelio veiksnių. Šiame straipsnyje apžvelgsime įvairius sąnaudų veiksnius, kurie naudojami kuriant programą mobiliesiems.

Kaip apskaičiuoti mobiliosios programėlės kūrimo išlaidas?

Paprastai tariant, mobiliosios programėlės kūrimo išlaidas galima apskaičiuoti tiesiogiai pagal kūrėjų taikomus įkainius. Taigi projektui, kuriam užtrunkama 500 kūrimo valandų, o įkainis yra 50 Eur per valandą, yra norma, kad ši programa kainuotų 25 000 Eur. Tačiau nuspėti, kiek laiko prireiks programėlės kūrimui, lengviau pasakyti nei padaryti. Tai labai skiriasi priklausomai nuo programos funkcijų tipų ir sudėtingumo. Štai aspektai, nuo kurių priklauso programos mobiliesiems kūrimo išlaidos:

  1. Programų kūrėjų įkainiai, patirtis ir žinios;
  2. “iOS” ar “Android”;
  3. Mobiliųjų programėlių kūrimo technologijos;
  4. Mobiliosios programėlės funkcijos;
  5. Papildomi talentų poreikiai.

1. Programų kūrėjų įkainiai, patirtis ir žinios:

Kai reikia samdyti programėlių mobiliesiems kūrėjus, kaina ir patirtis dažniausiai eina koja kojon. Tas pats pasakytina ir apie svetainių kūrimo procesą. Jei norite sukurti kitą „Uber“ arba „Whatsapp“, jūsų pradedančiai įmonei gali tekti rasti optimalų patirties derinį kuriant kūrimo komandą:

  • Pradedantieji kūrėjai:

Pradinio lygio kūrėjai gali padėti derinti, prižiūrėti programas, dokumentuoti kodą ir pateikti paprastas funkcijų užklausas, jei norite atlikti tam tikrus mokymus. Jų įkainis prasideda nuo 30 Eur per valandą.

  • Vidutinio lygio kūrėjai:

Vidutinio lygio kūrėjai turi bendrų žinių, reikalingų daugeliui programų projektavimo projektų ir naujų funkcijų užklausų. Jų įkainis prasideda nuo 60 Eur per valandą.

  • Pažangaus lygio kūrėjai:

Pažangaus lygio kūrėjai gali vadovauti jūsų programų kūrimo projektams arba įdiegti pažangias programos funkcijas. Jų įkainis prasideda nuo 120 Eur per valandą.

Įprasti mobiliųjų programėlių kūrėjų taikomi tarifai:

Be patirties, įkainiai taip pat priklauso nuo žinių, t.y. konkrečių technologijų, kurias išmano programų kūrėjas. Toliau pateiktas suskirstymas turėtų suteikti jums supratimą apie mobiliųjų kūrėjų įkainius:

  • “iOS” programų kūrėjas: valandinis įkainis 45 – 75 Eur

Be pagrindinių dalykų, tokių kaip „Objective C“ ir (arba) „Swift“ ir „Xcode“ IDE, „iOS“ kūrėjai taip pat turi įgūdžių dirbti su viena ar keliomis sistemomis ir API, pvz., „Soundation“, „UIKit“ ir „Cocoa“. Įgūdžiai gali apimti klaidų sekimo sistemų, pvz., „Bugzilla“, išmanymą, priklausomybės valdymo įrankius, pvz., „CocoaPods“, ir versijų valdymą naudojant „GitHub“ – technologijas, kurios rodo patirtį dirbant projektų komandose.

  • “Android” programų kūrėjas: valandinis įkainis nuo 25 iki 85 Eur

Be pagrindinių dalykų, tokių kaip „Java“, „Android SDK“ ir „Android Studio IDE“, „Android“ kūrėjai taip pat gali turėti įgūdžių su viena ar keliomis sistemomis, tokiomis kaip „Ionic“, „Corona“ ir „Material Foundation“. Susipažinimas su klaidų sekimo sistemomis, tokiomis kaip „Jira“, priklausomybės valdymo įrankiais, pvz., „Gradle“, ir versijų valdymu naudojant „GitHub“ – technologijas paprastai išmokstama dirbant projektų komandose.

  • „React Native“ kūrėjas: valandinis įkainis 25 – 70 Eur

„React Native“ yra „JavaScript“ sistema, skirta kelių platformų mobiliųjų programų kūrimui naudojant žiniatinklio technologijas: „JavaScript“, HTML ir CSS. „React Native“ kūrėjai gali padėti jums sukurti našius, modulinius vartotojo sąsajos komponentus, veikiančius tiek „iOS“, tiek „Android“, sutrumpinant kūrimo laiką ir sklandžiai integruojantis su esamais „iOS“ ir „Android“ projektais.

  • “Xamarin” kūrėjas: valandinis įkainis 25 – 50+ Eur

„Xamarin“ yra nemokama kelių platformų atvirojo kodo programų platforma, skirta programėlėms mobiliesiems kurti. „Xamarin“ kūrėjai kuria programas, skirtas „iOS“ ir „Android“, naudodami „Xamarin“, C# programavimo kalbą ir .NET sistemą. Jei jūsų technologijų paketas labai priklauso nuo „Microsoft“ ekosistemos ir .NET technologijų, „Xamarin“ kūrėjas gali padėti atnaujinti programą. Atkreipkite dėmesį, kad kūrėjų taikomi įkainiai taip pat šiek tiek skiriasi priklausomai nuo tikslinės platformos ir konkrečių techninių įgūdžių, reikalingų kuriant programą. Tai atveda mus prie kito svarbaus išlaidų faktoriaus.

2. Platformos išlaidos: privalumai ir trūkumai

Kuriate programą, skirtą „Apple iOS“ arba „Google“ Android? Neabejotina, kad jums bus naudingos abi rinkos, tačiau nėra gėda pradėti nuo platformos, kuri geriausiai atitinka jūsų poreikius, ir plėsti savo klientų bazę, kai pavyks susigrąžinti pradinę investiciją. Kad būtų lengviau apsispręsti, pateikiame trumpą kiekvienos platformos privalumų ir trūkumų apžvalgą.

“Android” platforma:

„Android“ yra atvirojo kodo „Linux“ operacinė sistema, kurią „Google“ sukūrė mobiliesiems įrenginiams. „Android“ įrenginių pavyzdžiai yra „Samsung Galaxy“, „Google Pixel“ ir „OnePlus“.

Android programėlių kūrimo ekosistema:

  • Android SDK;
  • Java;
  • „Google Play“ parduotuvės pateikimo reikalavimai.

„Android“ programų kūrimo privalumai:

  • Didesnis įsiskverbimas į rinką ir pasiekiamumas su didesniu bendru vartotojų skaičiumi kiekvienoje kategorijoje, ypač besivystančiose rinkose ir besivystančiose srityse.
  • Didelė atvirojo kodo bendruomenė, turinti prieigą prie „Android“ modifikacijų, tokių kaip garsusis „CyanogenMod“ (kurią pakeitė „LineageOS“) arba „Paranoid Android“.
  • Didesnė prieiga prie „Android“ operacinės sistemos ir daugiau laisvės diegti naujoves.

„Android“ programų kūrimo trūkumai:

  • „Android“ naudotojai išleidžia mažiau ir vidutiniškai mažiau įsitraukia į mediją.
  • „Android“ kūrėjai turi spręsti daugiau atgalinio suderinamumo problemų, kelių versijų ir didesnės telefonų architektūros bei ekrano dydžių įvairovės, o tai gali sukelti didesnes kūrimo išlaidas.

“iOS” platforma:

„iOS“ yra operacinė sistema, kurią „Apple“ sukūrė išskirtinai savo mobiliųjų įrenginių, įskaitant „iPhone“, „iPad“ ir „Apple Watch“, linijai.

“iOS” programėlių kūrimo ekosistema:

  • “iOS SDK”;
  • „Swift“ („Objective-C“, skirta senoms programoms);
  • “Apple App Store” pateikimo reikalavimai.

„iOS“ programų kūrimo privalumai:

  • „iOS“ naudotojai išleidžia daugiau ir vidutiniškai labiau įsitraukia į mediją, įskaitant didesnį dalyvavimą M-Commerce (apsipirkimas mobiliajame telefone).
  • Griežtesnės gairės ir aukštesnė kokybės kontrolė paprastai virsta aukštesnės kokybės programa ir geresne sauga.
  • „Apple“ pastovūs išleidimo ciklai ir griežtai kontroliuojama įrenginių ekosistema užtikrina, kad dauguma vartotojų naudoja naujausias „iOS“ versijas, todėl kūrėjai gali sutelkti dėmesį į naujausių API kūrimą. Taip pat yra mažiau skirtingų telefonų modelių ir ekranų dydžių, su kuriais kūrėjai gali kovoti.

“iOS” programų kūrimo trūkumai:

  • Įprasti uždarojo kodo kūrimo aplinkos trūkumai – mažiau laisvės diegti naujoves, mažesnė prieiga prie operacinės sistemos ir griežtesnės taisyklės bei reglamentai, su kuriais reikia kovoti.
  • Dažni „Apple“ atnaujinimai yra dviašmenis kardas, galintis padidinti nuolatines priežiūros išlaidas.

Svarbu pažymėti, kad pajėgus mobiliųjų programų kūrėjas ar komanda gali įveikti daugumą techninių trūkumų, susijusių su vienos platformos pasirinkimu. Daug svarbiau yra platforma, kurią nori naudoti dauguma jūsų klientų. „Android“ ir „iOS“ diskusijos yra labiau kultūrinės. Norint nustatyti, kuri platforma geriausiai atitinka jūsų klientų demografinius rodiklius, reikia atlikti rinkos tyrimą.

3. Mobiliųjų programėlių kūrimo technologijų tipas:

Technologijų tipas, kurį pasirinksite kaip savo programų mobiliesiems kūrimo projekto pagrindą, galiausiai lems, ką pasamdysite kurti programą. Žinoma, šis pasirinkimas turės didelės įtakos bendrai programos kainai.

  • Žiniatinklio programa:

Techniškai ne programa mobiliesiems, o mobiliesiems pritaikyta svetainė, kurioje naudojamas interaktyvus dizainas, užtikrinantis sklandžią naudotojo patirtį įvairių dydžių ekranuose – nuo planšetinių kompiuterių iki išmaniųjų telefonų. Tai yra pats pigiausias pasirinkimas daugeliui mažų įmonių.

  • Vietinė programa:

Programa laikoma vietine, jei ji sukurta tam tikros platformos ar įrenginio operacinės sistemos kalba. Tai reiškia, kad „iOS“ naudokite „Swift“ arba „Objective-C“, o „Android“ – „Java“ arba „Kotlin“. Pagrindinis savųjų programų pranašumas yra geresnis našumas. Pagrindinis trūkumas yra tas, kad jei norite, kad jūsų programa veiktų keliose platformose, turėsite kurti programą tik kiekvienai operacinei sistemai. Šis pastangų dubliavimas natūraliai padidina plėtros išlaidas.

  • Hibridinė programa:

Sveikas kompromisas tarp našumo ir programuotojo produktyvumo (t.y. mažesnės kūrimo išlaidos) yra hibridinė programa. Ji pagreitina kūrimo laiką, leisdama jums sukurti savo programą mobiliesiems naudojant tris pagrindines žiniatinklio technologijas: HTML, CSS ir JavaScript, naudojant tokias sistemas kaip “Ionic” ir “Cordova”. Iš esmės tai yra svetainės, įterptos į programos mobiliesiems apvalkalą per žiniatinklio rodinį (naršyklė, įtraukta į programą mobiliesiems). Sistema suteikia elementarią prieigą prie operacinės sistemos ir įrenginio funkcijų.

  • Kelių platformų programa:

Kelių platformų programų kūrimo sistemos, pvz., „Xamarin“ ir „Phonegap“, leidžia kurti programą viena kalba ir sukurti vieną kodo šaltinį, kurį prireikus galima kompiliuoti į vietinį kodą keliose platformose. Nors kelių platformų programa neveiks taip gerai, kaip galėtų, jei ji būtų sukurta savaime, vieningos kodų bazės keliose platformose pranašumas yra vertas daugelio projektų.

  • Į naujos kartos komponentus orientuotos „JavaScript“ sistemos:

Taip pat verta paminėti, kad yra naujos klasės programų, kuriose naudojamos į komponentus orientuotos „JavaScript“ sistemos (pvz., „React Native“). Jų našumas yra beveik vietinis, todėl jos turi tuos pačius kelių platformų pranašumus kaip ir tradicinės kelių platformų ir hibridinės programos. Nors šios programos yra sukurtos „JavaScript“, jos pateikia vietinius rodinius (nereikia žiniatinklio rodinio). Beveik vietinis našumas įmanomas dėl į komponentus orientuoto šių naujų sistemų pobūdžio ir našumo optimizavimo, pvz., virtualaus DOM.

4. Pagrindinės mobiliosios programėlės funkcijos:

Nors kalbame apie programų mobiliesiems technologijas, funkcijos, kurias pasirinksite įtraukti į programą, padidins projekto sudėtingumą ir turės įtakos bendroms išlaidoms. Be to, reikia atsižvelgti ir į vaizdinę programėlės pusę, t.y. logotipo kūrimo procesą, kad klientams programėlė būtų patraukli. Štai keletas aspektų, į kuriuos reikia atsižvelgti kuriant programą:

  • Programos prisijungimas ir registracija:

Kaip žmonės prisijungia prie jūsų programos? Pridėjus funkcionalumą, skirtą vartotojų profiliams, jūsų projektas gali pailgėti 15 – 20 valandų ar daugiau, atsižvelgiant į minėtų vartotojų paskyrų sudėtingumą. Štai trumpas aprašymas, kiek kūrimo valandų reikia, kad naudotojai galėtų prisijungti prie jūsų programos:

Prisijungimo tipas Kūrimo valandos
Socialinis prisijungimas („Facebook“, „Twitter“, „Google“ ir kt.) 15
Prisijungimas el. paštu 20
Vieno prisijungimo (SSO) 60
Nėra prisijungimo 0

Ne visoms programoms reikia prisijungti, tačiau naudotojų profiliai turi didelių privalumų:

  1. Galimybė teikti individualizuotą vartotojo patirtį savo klientams;
  2. Prieiga prie aukštos kokybės vartotojų duomenų, teikiamų tiesiogiai iš jūsų klientų;
  3. Patobulintos saugos ir autentifikavimo parinktys.

Dėl šių priežasčių dauguma programų savo galutiniams vartotojams suteikia bent socialinio prisijungimo parinktį. Patarimas: tiems, kuriems reikia papildomo saugumo, SSO (vieno prisijungimo) gali būti verta investicijų. Tai autentifikavimo metodas, kuris naudoja žetonus, kad vartotojai galėtų saugiai pasiekti kelias svetaines ir programas su vienu kredencialų rinkiniu.

  • Programos funkcijos:

Ką norite, kad jūsų programa galėtų atlikti? Ar jie pirks drabužius iš el. prekybos parduotuvės ar užsisakys viešbučio kambarį internetu? Tokie veiksmai gali būti apibendrinti kaip funkcijos su kūrimo laiku:

Funkcija Kūrėjų darbo valandos
Renginiai (pvz., kalendoriaus užsakymo funkcijos) 100
Produktų katalogas (pvz., el. prekybos prekyvietė) 200
Pardavėjo portalas (pvz., verslo vaizdas) 250
Žemėlapis, vieta ir navigacija 100
Formos (pvz., prisijungimas, apklausos) 15
Pranešimai 10
Lojalumo sistema 150
Vaizdo / garso transliacija 25

Mokėjimo šliuzai, pirkiniai programoje ir mikrooperacijos turi būti sklandūs ir saugūs. Pagalvokite apie 10 – 20 valandų kūrimo laiką. ‍Programėlėms itin svarbu ne tik techninė jų pusė, bet ir išvaizda, todėl itin svarbu geras tekstų rašymas programėlei. Patarimas: internetinėms parduotuvėms ypač svarbūs įvertinimai ir vartotojų atsiliepimai. Nors paprastai greitai integruojama, bet kas pritaikytas gali prailginti kūrimo laiką 10 ar daugiau valandų.

  • Programų aparatinės įrangos integravimas:

Su kokiomis įrangos funkcijomis reikia integruoti jūsų programą mobiliesiems? Kuriate papildytosios realybės (AR) filtravimo programą socialinei žiniasklaidai? Turėsite integruoti su tikslinio įrenginio kamera. Pridedate balso pokalbio funkciją prie „Messenger“ programos? Turėsite susieti su tikslinės platformos mikrofonu. Čia pateikiamas įprastų aparatinės įrangos integravimo kūrimo laiko sąrašas:

Funkcija Kūrėjų darbo valandos
Kamera 20
Geotvora 40
Bluetooth 30
Giroskopas 40
Akselerometras 40
Žingsniamatis 40
Aukštis virš jūros lygio 20
  • Papildomos programos mobiliesiems biudžetas:

Be funkcijų ir aparatinės įrangos integravimo, čia pateikiami keli klausimai, kuriuos galite užduoti sau, kad įvertintumėte programos kūrimo išlaidas:

  1. Ar jūsų programą reikės integruoti su kitomis sistemomis? API (programų programavimo sąsajos) leidžia jūsų programai dalyvauti API ekonomikoje. Nesvarbu, ar integruojasi su privačiomis API, ar su viešosiomis trečiųjų šalių API, tikėkitės poveikio savo kūrimo išlaidoms.
  2. Kokios infrastruktūros jums reikės? Aplinkybės, tokios kaip duomenų bazės, saugykla debesyje ir tinklo sauga, turi tiesioginės įtakos kūrimo išlaidoms.
  3. Ar jums reikės nuolatinės priežiūros? Programėlės mobiliesiems niekada nėra techniškai baigtos. Svarbu atsižvelgti į techninę priežiūrą, pvz., saugos naujinimus, reguliarius pataisymus ir derinimą.

5. Papildomi komandos nariai mobiliajai programai kurti:

Kūrėjai nėra vienintelis talentas, kurio reikia norint naudoti programą kūrimo procese. Įprasta mobiliųjų programėlių kūrimo komanda gali atrodyti maždaug taip:

Vaidmenys Aprašymas Valandinis tarifas
Projekto vadovas Seka rezultatus ir terminus. Tarnauja kaip komunikacijos ryšys tarp visos komandos. 60 – 120 Eur ir daugiau
UI/UX dizaineris Sukuria programos išvaizdą ir pojūtį. 30 – 70+ Eur
Mobilusis kūrėjas Verčia vartotojo sąsajos / UX dizainerio rėmelius, maketus ir siužetus į sąsajos kodą. 35 – 120+ Eur
Back-end kūrėjas Sukuria duomenų sluoksnį, valdantį programos, jos duomenų bazės ir serverio sąveiką. 35-120+ Eur
Kokybės užtikrinimas Valdo kodo ir dizaino kokybę, tikrindamas, ar galutinis produktas atitinka projekto reikalavimus. Bandymai kuriami prieš diegiant. 30 – 70+ Eur

Kaip matote, nors kūrėjo valandos gali sudaryti didžiąją programos kūrimo išlaidų dalį, svarbu į savo biudžetą įtraukti ir kokybės užtikrinimo testavimo bei projekto valdymo išlaidas.

6. Mobiliųjų programėlių kūrimo užsakomųjų paslaugų kaina: agentūros ir laisvai samdomi kūrėjai:

Daug rašyta apie mobiliųjų programėlių kūrimo išlaidas. Pigiausias ir greičiausias pasirinkimas rinkoje šiandien tikriausiai yra programų kūrimo svetainė, pvz., „Buildfire“ arba „Apps Builder“. Jei viskas, ko jums reikia, yra paprastas išdėstymas su minimaliomis funkcijomis, programų kūrėjai gali būti labai ekonomiški, turėdami pakopinius prenumeratos planus nuo 10 iki 150 Eur per mėnesį. Tačiau jei norite visiškai tinkinti ir rimtai ketinate įtraukti programą mobiliesiems į savo verslą, jums reikės kūrėjo. Darant prielaidą, kad tvirtos, visas funkcijas turinčios v.1.0 programos kūrimo laikas yra 6 mėnesiai, įkainiai gali būti tokie:

Mobiliosios programėlės kūrėjo tipas Vidutinis valandinis tarifas 6 mėnesiai
Vietinės programos

„iOS“ arba „Android“ programų kūrėjas

35 – 150+ Eur 33 600 – 144 000 Eur
Kelių platformų programų “Xamarin” / “PhoneGap” kūrėjas 16 – 55+ Eur 15 360 – 52 800 Eur
“React Native” kūrėjas 20 – 150+ Eur 19 200 – 144 000 Eur

Šie skaičiai yra tik apytiksliai ir jūsų projekto išlaidos gali skirtis. Tiesą sakant, valandinės sutartys greičiausiai svyruos kas savaitę, atsižvelgiant į jūsų projekto poreikius ir kitų laisvai samdomų darbuotojų poreikius. Valandų, skirtų per savaitę, skaičius gali turėti įtakos projekto trukmei, o naudojant vietos skirtumus galima sutaupyti.

Lankstumas samdant laisvai samdomus darbuotojus suteikia jums laisvę kurti savo komandą ir koreguoti bendras projekto išlaidas, todėl jis puikiai tinka mažoms įmonėms, turinčioms mažą biudžetą. Svarbiausia yra užtikrinti, kad jūsų organizacija būtų pasirengusi tinkamai susidoroti su unikaliais iššūkiais, kylančiais valdant šį padidintą lankstumą.

Mobilios programėlės

Comments are disabled.