Influenceris (liet. nuomonės formuotojas) – tai yra tikslinei auditorijai tam tikroje nišoje ar pramonėje turintis įtakos asmuo. Jis yra laikomas konkrečios srities ekspertu, kuris taip pat turi didelį nuolatinių sekėjų, besidominčių ta pačia sritimi, skaičių. Žmonės pasitiki influencerio nuomone, todėl jo tam tikrų produktų ir paslaugų reklama ar rekomendacija turi nemažą svorį ir skatina sekėjus tai pirkti. Dėl šios priežasties didėja įmonių ir prekių ženklų susidomėjimas nuomonės formuotojais, kurie turi didelę socialinę įtaką, kurią skleidžia socialinėmis medijomis. Influenceriai turi specialių žinių, autoriteto ar įžvalgos apie konkretų dalyką ir kadangi jie jau yra tam tikroje nišoje, jie yra naudinga paleidimo platforma prekių ženklams, kurie ieško patikimumo. Nuomonės formuotojas padeda įmonėms vykdyti „influencerių rinkodarą“, kuri yra tam tikra reklamos forma, kurianti prekės ženklo autoritetą dėl kito asmens reputacijos.
Ką veikia influenceris?
Būdamas įtakojančiu asmeniu, influenceris naudojasi šia įtaka, kad nukreiptų savo sekėjų pirkimo sprendimus. Dažniausiai tai daroma kuriant žiniasklaidą, pvz., vaizdo įrašus, podcast’us, informacinius pranešimus ar įrašys. Nuomonės formuotojai reklamuoja produktus, už kurių reklamą jiems yra mokama. Kalbant apie atlyginimą, kai kurie influenceriai gauna atlyginimą pagal jų sekėjų skaičių ir įsitraukimą, todėl tai gali būti labai individualu.
Influencerių tipai:
Influencerai turi ilgą rinkodaros istoriją. Iš pradžių įmonės naudojo tokius žmones, kaip įžymybės ir sportininkai, kad jie padėtų parduoti produktus per televizijos ir radijo skelbimus, tačiau socialinės žiniasklaidos augimas išpopuliarino kitų tipų influencerius. Šiandien influenceriai skirstomi į šias kategorijas:
- Įžymybės: menininkai, sportininkai ir popkultūros žvaigždės;
- Pramonės ekspertai ir minčių lyderiai;
- Mikro – influenceriai: asmenys, turintys įtakos socialinei žiniasklaidai;
- Tinklaraštininkai ir turinio kūrėjai.
Didžioji influencerių rinkodaros dalis šiandien vyksta socialinėje žiniasklaidoje, todėl mikro – influenceriai ir tinklaraštininkai yra ekonomiškesnis būdas greitai pasiekti augančių prekių ženklų patikimumą. Suradę savo influencerius, įmonės turi įtikinti juos dirbti kartu, o keletas būdų, padėsiančių to pasiekti, gali būti, pvz., prekių ir paslaugų dovanojimas mainais už reklamą, nemokami produktai mainais už tų produktų apžvalgą ar atsiliepimai apie produktus ar paslaugas jų „Facebook“, „Twitter“, „Instagram“, „YouTube“ ar svetainėje. Taip pat įmonės gali naudotis tinklaraštininkais, t.y. vadinama rėmėjų įrašais. Įmonės suranda tinklaraštininkus, turinčius įtakos jų pramonei, ir sumoka, kad jie parašytų tinklaraštį ar straipsnį, susijusį su ta sritimi. Tai mažiau darbo reikalaujantis būdas dirbti su influenceriais. Dar vienas būdas verslui reklamuoti savo produktus ar paslaugas yra svečių įrašai, t.y. kai prašoma žmonių parašyti įmonės svetainėje atsiliepimą arba įterpti turinio dalį į savo svetainę. Tai padeda padidinti prekės ženklo pasiekiamumą.
Darbo su influenceriais privalumai:
Nuomonės formuotojai yra vertingi, nes jie suteikia tiesioginę prieigą prie patikimumo, kurio reikia augančiai įmonei. Be to, jie suteikia ryšio tašką tarp įmonių ir jų tikslinės rinkos. Darbas su influenceriu:
- padidina prekės ženklo žinomumą, nes ši rinka jau yra įsitraukusi ir laukia atitinkamo turinio.
- sukuria pasitikėjimą, t.y. vartotojai jau pasitiki įtakingų asmenų, kuriais vadovaujasi, nuomone, todėl perka reklamuojamą produktą ar paslaugą.
- didina prekės ženklo patikimumą ir matomumą, nes reklama gali būti net keliuose socialiniuose tinkluose vienu metu.
- pagerina santykius su klientais ir sustiprina santykius per esamus ryšius, kuriuos su jais palaiko influenceriai.
- gerina jūsų prekės ženklą, nes teigiamas įtakingų asmenų ryšys su klientais sukelia „aureolės efektą“, kuris stiprina įmonę vartotojo akyse.
- pagerina SEO, nes darbas su influenceriais suteikia galimybę kurti ryšius, o daugiau nuorodų užtikrina geresnį paieškos reitingą.
Kodėl influencerių rinkodara tokia svarbi?
Pasitikėjimas yra svarbi šiuolaikinės rinkodaros dalis, nes klientai labiau nei bet kokia kita rinkodara pasitiki „užtarnauta žiniasklaida“, pvz., atsiliepimais ir rekomendacijomis. Influencerių rinkodara pripažįsta tą pasitikėjimo ir rekomendacijų poreikį, kuriuos nori matyti vartotojai. Kadangi žmonės jau seka influencerius ir laiko juos pramonės lyderiais, rekomendacijos, kurias jie pateikia apie prekių ženklus, yra labai svarbios. Verslas kurdamas santykius su influenceriu, gali pasinaudoti šia galia ir tokiu būdu stengtis auginti savo prekės ženklą.
Būdai, padedantys reklamuoti verslą:
Yra keletas būdų, kaip influenceriai padeda reklamuoti verslą:
- jie gali pamėgti ar bendrinti turinį, kurį skelbia verslas socialinėje žiniasklaidoje, o tai skatina socialinę įtaką.
- gali pasiūlyti verslui vietos savo svetainėje, kad galėtų rašyti tinklaraščio įrašą.
- jie gali patvirtinti verslą savo platformose.
Kuo asmeniškesnę rekomendaciją pateikė influenceris, tuo daugiau naudos ji turės verslui. Kai kurie tyrimai parodė, kad vidutinis influencerių rinkodaros įsitraukimo rodiklis yra 16 kartų didesnis nei kitų rinkodaros formų, pavyzdžiui, mokamos reklamos. „Instagram“ yra įprasta influencerių rinkodaros platforma, tačiau influencerių rinkodara reiškia bet kokią rinkodaros programą, kuria siekiama padidinti minėjimus apie prekės ženklą. Tai reiškia, kad prekės ženklas gali būti reklamuojamas ne vien tik “Instagram”, bet ir kitose socialinėse medijose.