“Dropshipping” yra prekių užsakymo įvykdymo būdas, kai parduotuvė nelaiko savo parduodamų produktų sandėlyje, o juos perka iš trečiosios šalies tiekėjo ir išsiunčia klientui. Tai yra verslo modelis, kai pardavėjas pats neturi tiesiogiai tvarkyti produkto, o vietoj jo tai daro trečioji šalis. Tai yra mažos rizikos verslo modelis, leidžiantis parduoti produktus savo klientams nepatiriant didelių eksploatacinių išlaidų, kaip turėtų didmenininkas. Be to, tai yra puikus verslo modelis norint pradėti nuosavą verslą, tačiau baiminantis nuostolių. Naudojant būtent šį verslo modelį galite greitai išbandyti įvairias verslo idėjas, o tai leidžia be investicijų ir nuostolių daug sužinoti apie paklausių produktų pasirinkimą ir pardavimą.
“Dropshipping” veikimo principas:
“Dropshipping” yra užsakymų įvykdymo būdas, kai parduotuvė parduoda produktą ir perduoda pardavimo užsakymą trečiosios šalies tiekėjui, kuris išsiunčia užsakymą klientui. Tuo tarpu pardavėjas daugiausia dėmesio skiria rinkodarai, reklamai ir savo buvimo internete valdymui. Tai būdas didelėms įmonėms ir mažoms įmonėms įsigyti produktų, tuo pačiu uždirbant šiek tiek pinigų ir sutaupant vietos saugykloje. Naudojant šį verslo modelį jums nereikia savo sandėlio apkrauti nenuspėjamu produktu, nes pirmiausia galite išbandyti jį naudodami bandomąjį laikotarpį. Tokiu atveju ne tik sužinosite, ar jis bus parduodamas, ar ne, bet ir geriau įvertinsite, už kiek jis gali būti parduodamas. Taip pat išsiaiškinsite tikslesnį skaičių, kokį kiekį pirkti, kad nepatirtumėte nuostolių. Tai dvigubai svarbu bandant naujus gaminių tipus, kurie visada kelia įgimtą riziką.
“Dropshipping” yra tik užsakymo įvykdymo modelis, naudojamas daugelio pasaulinių mažmenininkų, ir yra visiškai teisėtas. Kaip ir bet kuriame versle, klientų lūkesčių patenkinimas ir tinkamos auditorijos rezonansinio prekės ženklo kūrimas vis dar yra ilgalaikės sėkmės pagrindas. Dauguma mažmeninės prekybos parduotuvių, kuriose apsiperkate, greičiausiai neparduoda savo pačių gaminamų produktų, todėl „dropshipping“ taiko šį kuruojamą metodą ir paverčia jį internetiniam verslui tinkamu vykdymo modeliu. Vienas iš labiausiai paplitusių šio verslo modelio būdų yra „Shopify“. Tai yra ieškoti tiekėjo bet kurioje kitoje pasaulio vietoje, naudojant tiekėjų duomenų bazes arba „Shopify“ programėlę, kuri sujungia jus ir jūsų parduotuvę su tūkstančiais tiekėjų. Pavyzdžiui, naudodami šią programėlę jūs galite naršyti visiems puikiai žinomoje platformoje „AliExpress“. Vienu mygtuko paspaudimu galite importuoti jus dominančius produktus tiesiai į „Shopify“ parduotuvę, o kai klientas nusiperka prekę, galite greitai vykdyti jo užsakymą. Jums, kaip parduotuvės savininkui, tereikia patikrinti, ar visi duomenys teisingi, ir paspausti mygtuką „užsakyti“. Tada produktas siunčiamas tiesiai iš „AliExpress“ klientui, kad ir kurioje pasaulio vietoje jis būtų.
Kaip “dropshippers” užsidirba pinigų?
“Dropshipping” įmonės veikia kaip produktų kuratorės ir reklamuotojos, atrenkančios geriausius pristatymo produktus klientams. Jų pelnas gaunamas iš pradinės prekės savikainos skirtumo ir bet kokios kainos, kuria jie ją parduoda. Šiame verslo modelyje rinkodara yra jūsų patiriamos laiko ir pinigų išlaidos, padedančios potencialiems klientams rasti, įvertinti ir nusipirkti tinkamą produktą. Taip pat turite įtraukti klientų aptarnavimo išlaidas, kai iškyla produkto ar pristatymo problemų, o paskutinis, bet ne mažiau svarbus, dalykas yra pradinė kaina, už kurią jūsų tiekėjas parduoda produktą. Atsižvelgdamos į visas šias išlaidas, krovinių gabenimo įmonės pažymi atskirus produktus mainais už platinimą. Štai kodėl tiekėjams tinka, kad šiuo verslo modeliu užsiimantys žmonės parduoda jiems savo produktus. Tokios parduotuvės skatina papildomus pardavimus, kuriuos tiekėjas kitu atveju būtų praleidęs. Norint gauti pelno naudojant šį verslo modelį, verta išsiaiškinti, kiek jums kainuoja „įsigyti“ klientą, ir atsižvelgiant į tai nustatyti savo produktų kainą.
Gali atrodyti, kad naudojant šį verslo modelį yra lengvai uždirbami pinigai, nes parduodate kitų žmonių prekes ir pasiimate pinigų, tačiau, įvertinus visus trūkumus, kliūtis ir kasdienį valdymą, tai toli gražu nėra lengva. Naivu manyti, kad “dropshipping” verslo modelis yra greito praturtėjimo schema, tačiau jei elgsitės teisingai, tai vis tiek gali padėti jums sukurti sėkmingą verslą. Šis verslo modelis geriau veikia kaip priemonė tikslui pasiekti, o ne pats tikslas, todėl naudokite jį, kad sumažintumėte riziką bandant naujus produktus. “Dropshipping” gali papildyti tradicinį el. prekybos verslo modelį. Darant prielaidą, kad jau turite internetinę veiklą vienoje ar keliose parduotuvėse, tada naudojant šį verslo modelį galite ištirti, kokie produktai puikiai tiktų jūsų strategijai, rinkai ir klientų bazei. Taip pat padės ištirti, kaip jūsų konkurentai parduoda produktą, ir nustatyti kainas.
“Dropshipping” privalumai ir trūkumai:
Patyrę el. prekybos prekių ženklai žino, kad rinkos svyravimai ne visada nuspėjami. Užuot perpildant atsargas, atsarginis siuntimo tiekėjas sutaupo pinigų neprarandant šių pardavimų. Tai ypač naudinga esant sezoniniam perpildymui, be to tai yra puiki apsauga nuo netikrumo, su kuriuo susiduria visi mažmenininkai. Šio verslo modelio galimybės taip pat yra puikus draudimas nuo ekstremalių aplinkybių, nes jei jūsų sandėlyje atsitiks kažkas panašaus į stichinę nelaimę, tokiu atveju vis tiek galite vykdyti iš anksto pateiktus užsakymus, atsiųsdami produktus iš kitur.
Tačiau nemanykite, kad “dropshipping” turi tik privalumus, nes vienas svarbiausias minusas yra siuntimo komplikacijos. Todėl kuo toliau būsite nuo savo sandėlio ar vykdymo centrų, tuo daugiau patirsite siuntimo išlaidų ir mokesčių. Šis verslo modelis gali būti puikus sprendimas kai kurioms probleminėms vietoms, kurios nepatenka į jūsų pelningus regionus. Galbūt pristatymas kainuoja per daug, o gal sandėliavimo kainos yra per didelės, kad pateisintų naujo siuntimo centro steigimą. Pasitikėjimas šiuo verslo modeliu pasirinktose srityse gali būti lemiamas veiksnys, padedantis išvengti nuostolių. Be to, kaip “dropshipping” gali būti naudingas atliekant rinkos tyrimus, taip pat galite jį naudoti norėdami išbandyti naujas lokacijas.
Kai kurių produktų sandėliavimas ir pristatymas kainuoja daugiau nei kitų produktų, pvz., didelės priežiūros reikalaujantys produktai. Tai yra bet kokie produktai, kuriems reikia papildomų mokesčių už saugojimą ar siuntimą, todėl jums naudingiau, kai tokias prekes sandėliuoja, saugo ir išsiunčia tiekėjai. Tai gali būti, pvz.:
- didelių gabaritų gaminiai:
Kai kurie gaminiai užima daug vietos, todėl jų pardavimas nepadengia per didelės sandėliavimo patalpos išlaidų.
- sunkūs gaminiai:
Jei dėl produkto svorio siuntimas kainuoja per brangiai, pabandykite išsiųsti prekes iš gamintojo ar didmenininko.
- trapūs gaminiai:
Siunčiant trapius gaminius reikia ypatingos priežiūros, todėl tokiais atvejais tiekėjas arba gamintojas gali būti geriau pasirengęs atitikti šiuos reikalavimus nei jūs.
- didelės vertės daiktai:
Tai yra papuošalai, antikvariniai daiktai ir kt., todėl šioms prekėms reikalingas papildomas saugumas, kuris gali papildomai kainuoti. Užuot apkrovę save papildomomis išlaidomis, šią naštą galite palikti tiekėjams, kurie gali juos tinkamai apsaugoti.
- prekės, kurioms reikia specialių sąlygų:
Galbūt norite parduoti daiktus, kuriuos reikia laikyti užšaldytus, arba šviesai jautrias medžiagas, tokiu atveju jums gali būti geriau išsiųsti siuntas, nei laikyti jas pačiam. Nėra prasmės mokėti papildomų saugojimo ir pristatymo mokesčių už nedidelę jūsų verslo dalį.
Kaip išsirinkti geriausius „Dropshipping“ tiekėjus?
Kai į savo pardavimo strategiją įtraukiate šį verslo modelį, tada bet kokiu būdu užmezgate verslo partnerystę su tiekėju. Kaip jau minėjome aukščiau, kaip pardavėjas, dėl produkto kokybės, savalaikio pristatymo ir net teisės aktų laikymosi dažnai esate savo tiekėjo malonėje. Tai reiškia, kad jūs turite juos pasirinkti labai atsargiai, kad jūsų klientams netektų nusivilti. Turėtumėte įsitikinti, kad produktai yra tokie, kokie reklamuojami, ir ar jų pristatymas atitinka jūsų kriterijus. Be produktų būklės, vis dar kyla daug rūpesčių dėl to, kaip jūsų tiekėjas vykdo verslą, todėl prieš bendradarbiavimą turėtumėte išsiaiškinti keletą dalykų. Tai turėtų būti, kaip tiekėjai elgiasi su grąžinimu ar sugadintu produktu, kiek laiko tiekėjas užtrunka įvykdyti užsakymą, nuo pardavimo iki pristatymo, kaip veikia jų klientų aptarnavimas, ar jie siūlo apsaugą nuo sukčiavimo, ar galite rasti atsiliepimų ar nuorodų internete apie jį.