Alyva variklyje yra kaip kraujas žmogaus kūne – jis atlieka pagrindinį vaidmenį. Be jos varomasis variklio blokas negali tinkamai veikti. Per daug tepalų neužtikrina sklandaus variklio veikimo, o jei jo yra per mažai, jis gali sugesti. Taigi, kiek alyvos reikia pilti į variklį, kad jis veiktų sklandžiai? Kiek svarbus jos vaidmuo automobilyje ir ar ji susidėvi? Variklio alyva vaidina pagrindinį vaidmenį variklio darbe, nes užtikrina jo komponentų sutepimą ir sklandų veikimą. Tinkamas variklio veikimas garantuoja jo ilgaamžiškumą. Taigi, aplaidumas šiuo atžvilgiu gali sukelti nemalonių pasekmių, nes netinkamas variklio alyvos lygis gali sugadinti variklį. Be to, naudota, sena, ilgai nekeista ar nekokybiška alyva gali pažeisti tepimo sistemą, o jos trūkumas ar perteklius neišvengiamai sukelia variklio gedimą. Paprastai toks gedimas atsieina brangiai, o kraštutiniais atvejais gali net visiškai sugadinti varomąjį bloką.

Kiek Litrų Tepalų Reikia Pilti Į Variklį?

Alyvos kiekis variklyje – kiek jos pilti?
Jei alyvos lygis labai žemas ir variklis tokiomis sąlygomis dirba ilgą laiką, gali būti pažeisti atskiri jo elementai, o kraštutiniais atvejais variklis gali perkaisti arba užstrigti. Per daug alyvos neigiamai veikia tarpiklius. Kai šildomas variklis, alyvos tūris didėja, spaudžiasi visi sandarinimo elementai. Be to, per daug alyvos sunaudoja daug kuro.
Deja, nėra universalaus sprendimo ar patarimo dėl alyvos kiekio, kurį reikia pilti į variklį. Jis gali būti didesnis nei vienas litras didesniems varomiesiems įrenginiams ir mažesnis nei vienas litras mažesniems. Paprastai tai yra vienas litras, tačiau išsamią informaciją apie tam tikrą variklį galite rasti automobilio vadove. Alyvą reikia pilti partijomis ir po to palaipsniui ją papildyti, kad pasiektumėte optimalų lygį. Daugelis ekspertų teigia, kad alyvos lygis žiemą ir vasarą turėtų šiek tiek skirtis. Paprastai alyvos lygis turi būti maždaug pusiaukelėje tarp MIN ir MAX linijų, esančių ant alyvos lygio matuoklio.

Kuo svarbi alyva varikliui:
Variklio alyva yra itin svarbi bet kokiam varikliui, nes atlieka daugybę funkcijų. Žinoma, pagrindinė funkcija yra variklio ir jo komponentų tepimas. Tai sumažina trintį tarp visų darbinių elementų, t.y. stūmoklių, vožtuvų, švaistiklio ir kitų. Be to, alyva turi aušinimo savybių. Alyvos trūkumas ne tik padidina trintį tarp variklio dalių, bet ir dėl atsiradusios trinties pakelia viso varomojo bloko temperatūrą. Kartais tereikia mažo alyvos trūkumo, nebūtinai visiško jos trūkumo, kad temperatūra ir trintis pakiltų iki tokio lygio, kad sukeltų negrįžtamą žalą varikliui. Dalys, besitrinančios viena į kitą, negrįžtamai deformuojasi, o tai sukelia variklio gedimą. Tada jų pataisyti tampa nebeįmanoma ir vienintelis sprendimas – visiškai pakeisti pažeistus elementus.
Taigi, dėl anksčiau paaiškinamų priežasčių rekomenduojama reguliariai keisti alyvą ir patikrinti jos būklę. Nors daugelis žmonių pasikliauja atitinkamu indikatoriumi, kuris matuoja alyvos lygį variklyje, kur kas geresnis sprendimas yra tuo pasirūpinti patiems. Nesvarbu, ar turite prabangų limuziną, ar kompaktišką miesto automobilį, tai turėtų būti kiekvieno vairuotojo pareiga. Taigi, visi automobilį vairuojantys žmonės privalo mokėti patikrinti alyvos lygį.

Kaip patikrinti alyvos lygį variklyje?
Nors dauguma jaunų vairuotojų buvo susipažinę su alyvos lygio tikrinimo procedūra vairuotojo pažymėjimo kursuose, o vėliau – egzaminuose, ne visi prisimena atskirus žingsnius. Tačiau kiekvienas iš šių žingsnių yra svarbus. Pirmiausia pastatykite automobilį ant lygaus paviršiaus. Bet koks polinkis gali gerokai iškreipti tikrą rezultatą. Taip pat atkreipkite dėmesį, kad patikrinimas turėtų būti atliekamas, kai variklis yra vėsus. Alyvos lygio tikrinimas, kai variklis yra karštas, gali būti pavojingas. Be to, turėtumėte palaukti, kol visa alyva nutekės į alyvos karterį. Kitas žingsnis – ištraukti alyvos matuoklį ir atsargiai nuvalyti skudurėliu arba kempine, kad pašalintumėte alyvą. Tada įkiškite matuoklį atgal į tą pačią angą ir vėl lėtai ištraukite, kad patikrintumėte alyvos padėtį. Matuoklis turi dvi eilutes, žyminčias minimalų (MIN) ir didžiausią (MAX) alyvos lygį. Geriausia, kai alyvos lygis yra maždaug pusiaukelėje tarp MIN ir MAX linijų.